דף שגוי למילת מפתח

מה קורה כאשר גוגל מציג דף שגוי עבור מילת מפתח מסוימת?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

כאשר גוגל מציג את הדף הלא נכון עבור מילת מפתח מסוימת, המשמעות היא בדרך כלל שהדף המקורי אותו רצינו לדרג על מילת המפתח נחשב משום מה לפחות רלוונטי בעיני גוגל. אם נבודד מראש מקרים של תוכן משוכפל או עמודים עם תכנים דומים מאוד אחד לשני (מקרים כאלו אפשר לפתור בקלות יחסית באמצעות תג קנוניקל), יש מספר אפשרויות מדוע זה יכול לקרות :

יכולות להיות לכך מספר סיבות : בראש ובראשונה, ייתכן שלא ביצענו אופטימיזציה טובה מספיק של מילות המפתח והתיאורים בדף המקורי ודווקא בדף אותו גוגל מדרג האופטימיזציה היא טובה יותר. הדבר קורה הרבה פעמים במערכות לניהול תוכן שנותנות כברירת מחדל את אותה הכותרת לכל העמודים באתר. הדבר מבלבל את גוגל מכיוון שהוא אינו יכול להבדיל כיאות בין העמודים השונים.

אפשרות שניה שיכולה להיות היא שהדף השגוי נמצא במקום יותר גבוה בהיררכיה של האתר ודווקא הדף אותו אנחנו רוצים לקדם נמצא בעומק של האתר. במקרה הזה, אנחנו צריכים להחליף בין העמודים ולדאוג לכך שדף שאותו אנחנו רוצים לקדם יהיה במרחק קצר יותר מדף הבית.

אפשרות נוספת ושכיחה למדי היא פיזור לא נכון של הקישורים לעמודים השונים. במילים אחרות: היה לנו דף ישן שהפננו אליו המון קישורים והחלטנו ליצור דף חדש, אבל הפננו אליו הרבה פחות קישורים. במצב הזה אנחנו פשוט צריכים לבצע בנייה חכמה של קישורים אל הדף שמבחינתו הוא יותר רלוונטי.

לסיום, יש גם מצבים בהם גוגל עשוי להציג חלק מסדרה ממוספרת של דפים, אך את הדף הלא נכון בסדרה (לדוגמה, את הדף השני או השלישי). במקרה הזה יש תג מיוחד שמאפשר להורות לגוגל איזה דף הוא הראשון בסדרה. מעבר לכך, מומלץ להציג את הפריטים החדשים ביותר בדף הראשון ואת הפריטים הישנים ביותר בדפים שלאחר מכן.