החלפת קישורים

האם להחלפת קישורים יש עדיין ערך ואיך עושים את זה נכון?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

לפני עדכון פינגווין שהפחית בצורה דרסטית את ערכם של קישורים מסוימים, החלפות קישורים היוו את אחת הדרכים היותר פופולאריות להעלאת דירוגים של אתרים במנועי חיפוש. בעל אתר א' בדרך כלל היה יוצר קישור לאתר של אדם אחר (מוציא לו קישור) והאדם האחר היה עושה את אותו הדבר בכיוון הנגדי. ככל שגוגל למד לזהות החלפות קישורים ביתר קלות, כך גם החלפות הקישורים נעשו מתוחכמות יותר : לדוגמה הקישור הראשון יוצא מאתר א' לאתר ב', והקישור השני יוצא מאתר ג' לאתר ד', כך שלכאורה גוגל לא יכול לזהות שבוצעה כאן החלפה.

העניין הוא שלהחלפות קישורים יש לעיתים קרובות מאפיינים נוספים שאותם גוגל דווקא יכול לזהות בקלות. לדוגמה:

א. אם הקישורים המוחלפים נמצאים בעמוד קישורים מיוחד, או בתחתית האתר.

ב. אם ישנה חזרה על אותה מילת מפתח ראשית בין קישורים רבים באותו העמוד.

ג. אם קישור מתווסף פתאום לעמוד קיים, ללא תוספת משמעותית אחרת.

המסקנה מכל זאת היא שהחלפת קישורים כפי שבוצעה בעבר כנראה תהיה קשה יותר להשפעה על גוגל כיום. אין הדבר אומר שאי אפשר יותר לבנות קישורים בצורה מכוונת באמצעות שיתופי פעולה, אך יש לעשות זאת בצורה שתתן לגולש ערך מוסף, ערך אותו גוגל גם כן יוכל להעריך. כמו כן, אפשר ואף רצוי שהחלפת הקישורים תעשה על בסיס הדדי של עזרה, ולא על בסיס של תמורה מיידית. (קישור תמורת קישור, מאמר תמורת מאמר וכך הלאה).

מספר דוגמאות להחלפות קישורים בצורת שיתופי פעולה שעדיין יכולים להיות רלוונטים :

1.קישור היוצא ממאמר ומספק לגולש ערך מוסף. לדוגמה, קישור למחשבון משכנתא היוצא ממאמר המסביר על סוגי הריביות השונות. עם זאת, עדיף ששם הקישור יתיחס למחשבון המדויק ולא סתם ל- "מחשבון משכנתא" מכיוון שזו מילה נפוצה מאוד שהרבה אתרים מתחרים עליה ולכן גוגל כבר למד לזהות אותה עם בניה מכוונת של קישורים.

2.קישור עם שם הכותב לעמוד הבית שלו או לחשבון גוגל פלוס היוצא מתוך המאמר או מתיבת קרדיט : מתן הקרדיט אולי לא מקדם מילת מפתח "מסחרית", אבל הוא בהחלט עוזר למוניטין של האדם המקושר. הדבר חשוב גם למקרים בהם רוצים לדחוק תוצאות שליליות למטה כאשר מחפשים את שמו של אדם מסוים.

3.הטמעה של סרטון וידאו מיו-טיוב : אחד הפרמטרים לפיהם גוגל קובע את חשיבות של סרטון מסוים, היא לפי מספר האתרים המטמיעים אותה. נכון שלא מדובר בקישור ישיר, אך זו שיטה שהיא כמעט בטוחה לחלוטין.

לסיכום, כדאי להפסיק לחשוב על החלפת קישורים כשיטה טכנית בה כל צד נותן ומקבל בדיוק את אותו הדבר, בדגש על אופי הקישור והדף המקשר – אלא כדרך יצירתית לפתח טכניקה מתוחכמת לשיתופי פעולה בין אתרים.

- ואם אתם רוצים לוודא שהחלפת הקישורים אכן יעילה עבורכם - קראו כאן