זנב ארוך

האם כדאי ללכת על מילות מפתח ראשיות או "הזנב הארוך"?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight:

בדיקת נפח חיפוש מדויק של המילים הראשיות מול הזנב הארוך ובדיקת מילים דומות

זנב ארוך בכלי מילות המפתח

השאלה האם לבחור במילת המפתח הראשית או הזנב הארוך תלויה בעיקר בשני גורמים : נפח החיפוש של הזנב הארוך לעומת נפח החיפוש של המילה הראשית, ורמת התחרותיות של כל אחת מן המילים.

כאשר ניגשים לכלי מילות המפתח, חשוב לזכור שהתאמה נרחבת כוללת בתוכה גם את הזנב הארוך, כך שמספר החיפושים שמתבצעים בפועל על מילת המפתח הראשית עצמה (התאמה מדויקת) הוא נמוך יותר ויחס זה משתנה מביטוי לביטוי. לדוגמה, תחת הביטוי צימרים, מתוך 45,000 חיפושים, רק 27,000 חיפושים הם של מילת המפתח המדויקת "צימרים". לעומת זאת, בביטוי "חיות מחמד", היחס כבר קרוב יותר ל – 1:8 (1300 מול 8100).

את רמת התחרותיות קשה יותר להעריך מכיוון שעל כל מילת מפתח ראשית מתחרים לפחות כמה עשרות אתרים. לעומת זאת, ברגע שבודקים כמה אתרים כוללים את הזנב הארוך בכותרת שלהם, המספרים עלולים לרדת בצורה משמעותית וניתן כבר להעריך ביתר קלות מה תהיה רמת התחרות בתחום.

שילוב חכם

למרות שלעיתים קרובות קל להתפתות לקדם אך ורק את הזנב הארוך או רק מילות מפתח ראשיות, קידום כזה עלול להיראות לא טבעי בעיני גוגל ולכן מוטב לשלב קישורים בצורות שונות. אפילו אם בדף מסוים רוצים לקדם בעיקר זנב ארוך או מילת מפתח ראשית, תמיד ניתן ליצור קישורים עם טקסט קישור מעט שונה. באופן דומה, בטקסט עצמו יש מקום לשלב את אותו הביטוי בכמה אופנים שונים שכולם סובבים סביב מילת המפתח הראשית או מילה חלופית (לגוגל כיום יש יכולת טובה למדי לזהות גם מילים נרדפות וחלופיות, כפי שניתן לראות בצילום מסך).

מעבר לכך, אם בעבר היה קל יחסית לקדם ביטויים בעלי 3-4 מילים באמצעות שימוש בביטוי המדויק, כיום זו כבר משימה יותר מתוחכמת. לכן, לעיתים מוטב לשלב את הביטוי בכמה חלקים ולתת לגוגל להבין שהדף מתייחס בעצם לביטוי כולו.