כלים לבדיקת קישורים נכנסים

אילו כלים לבדיקת קישורים נכנסים הם הטובים ביותר בשוק?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

 

דוגמה לכל לבדיקת קישורים נכנסים

פרופיל קישורים כפי שנקרא ב – OSE

שני הכלים הפופולארים ביותר ברשת לבדיקת קישורים נכנסים הם Majestic SEO ו – SEOmoz Open Site Explorer. בעבר היה קיים גם כלי נוסף בשם Yahoo Site Explorer, אך כיום הוא כבר אינו פעיל יותר.

השאלה היותר קשה היא איזה כלי מבין השניים הוא הטוב יותר (ההשוואה מעודכנת לאמצע 2013) :

Majestic SEO – הכלי מאפשר לראות רק את מספר הקישורים הכולל לאתרים שאינם נמצאים בשליטת המתחרים ואת סך כל הקישורים לאתרים שהמשתמש אימת בדומה ל – Webmaster Tools של Google. מי שרוצה לקבל גישה מלאה אל כל האפשרויות של הכלי כולל קישורים שנעלמו, ורשתות של קישורים בין אתרים (Clique Hunter) צריך לשלם החל מ – 29.99 פאונד לחודש. את התמחור המלא ניתן לראות כאן.

עוד מאפיין נוסף ויוצא דופן של Majestic הן מפות החום שלו שנותנות תצוגה גרפית של שני צירים : ציר הציטוט (Citation) וציר האמון (Trust). ערך הציטוט יכול לנוע בין 0 ל – 100 והוא מציין את חוזקו של הקישור. לעומת זאת האמון שגם לו יש יחס מספרי בין 0 ל – 100, מציין את מידת האמון של האתר. מידת האמון הזו נקבעת לפי "מרחק הקישורים" של האתר מרשימה של אתרים שנבחרו כאתרים סמכותיים במיוחד בצורה ידנית. למעשה, מדובר במדד שדומה ל – Trustrank של גוגל עצמו המבוסס על רעיון דומה.

ניתן לצפות במפת חום בודדת או במפת חום משולבת שמאפשרת להשוות בין שני אתרים (לכל אתר צבע משלו).

פרופיל קישורים על גבי מפת חום

מפת פרופיל קישורים של Majestic SEO

Open Site Explorer – זהו המתחרה הגדול ביותר של Majestic מבית SEOmoz.  הכלי מאפשר לראות רשימה מצומצמת מאוד של קישורים מכל אתר, אך דורש גם כן מנוי בתשלום על מנת לקבל דוחות בלתי מוגבלים. התשלום הוא אחיד ועומד על 99$ לחודש.

בנוסף לכך, ל – OSE יש מדד מיוחד לדומיינים ודפים שמציין את הערך שלהם לפי מדדים של הקישורים המפנים אליהם. (MozRank)

Google Webmaster Tools – זהו למעשה הכלי הפנימי של גוגל המציג את כל הקישורים הנכנסים לאתרים המאומתים של המשתמש. למרות שלכאורה זו הכלי המדויק ביותר מכיוון שהמידע בו מגיע ישירות מגוגל, יש סברה שגוגל לא חושפים בכוונה תחילה את כל הקישורים שהם יודעים עליהם או שקישורים ישנים נוטים להעלם.

האופציה האחרונה לבדיקת קישורים נכנסים לכל אתר ברשת היא באמצעות הפרמטר Link ולאחר מכן ציון של שם דומיין, אך גם במקרה הזה מדובר ברשימה מצומצמת מאוד של קישורים ורק כאלו שגוגל מחשיב כחשובים במיוחד.