כלי מדידה לאתר

מהם ההבדלים העקרוניים בין כלי מנהלי האתרים לגוגל אנאלטיקס?

תשובת מדריך קידום אתרים Inlight:

גם כלי מנהלי האתרים וגם גוגל אנאליטיקס מאפשרים לצפות בנתונים אודות התנועה שמגיעה לאתר כגון מספר המבקרים שמגיעים לאתר בכל יום, מילות המפתח מהן הגיעו, מהם העמודים הפופולאריים ביותר באתר, וכך הלאה…

ההבדל העקרוני בין שניהם מתבטא בכך ש – Google Analytics עוקבת אחרי המשתמשים עצמם באמצעות קוד המוטמע בתחילת כל דף באתר, ואילו כלי מנהלי האתרים מקבל את הנתונים ישירות מגוגל. הבדל חשוב נוסף הנובע מצורת הפעולה השונה של השירותים, גורם לכך שלכל אחד מהם יכולות מעט אחרות : בעוד אנאליטיקס מסוגל לעקוב אחרי משתמשים ספצייפים, כלי מנהלי האתרים מסוגל להציג מידע הידוע אך ורק לגוגל ולא ניתן לקבל אותו באמצעים אחרים.

יכולות מיוחדות של אנאליטיקס :

    • שיוך משתמשים ספציפיים למילות מפתח או מקור תנועה כלשהו (לגולש שחיפש אפליקציה מסוימת, יש אייפון)
    • שימוש בפילטרים (מסננים) לפי בקשת המשתמש
    • מדידת אחוז נטישה – כמה גולשים עזבו את הדף ישירות לאחר שהגיעו אליו.ניתוח משתמשים באנאליטיקס
ניתוח של משתמשים ספציפים באנאלטיקס : מילות המפתח שהגולשים חיפשו לפי המכשיר שברשותם

יכולות מיוחדות של כלי מנהלי האתרים :

    • אפשרות לדעת כמה פעמיים אתר מסוים הופיע בתוצאות החיפוש עבור שאילתא מסוימת, ולא רק כמה פעמים לחצו עליו…
    • המיקום הממוצע של אתר בתוצאות החיפוש המחושב רק לפי המשתמשים שראו אותו בפועל
    • זיהוי של תקלות טכניות שמונעות מהרובוט של גוגל לסרוק את האתר
    • הצגה של מילות מפתח שלאנליטיקס אין גישה אליהן (not provided).
שאילתות בכלי מנהלי האתרים

נתונים אודות שאילתות בכלי מנהלי האתרים : כמות החשיפות והלחיצות של האתר בהתאם לשאילתות בודדות