כלי מילות המפתח

איך משתמשים בכלי מילות המפתח ומהן סוגי ההתאמות השונות?

תשובת מדריך קידום אתרים Inlight:

כלי מילות המפתח הוא כלי פשוט יחסית לשימוש, אך יש בו מספר אפשרויות מתקדמות שהופכות אותו לכלי מורכב יותר מכפי שהוא נראה בתחילה. בראש ובראשונה, מוטב להתחבר לחשבון גוגל על מנת לקבל את כל המילים שהכלי מציע.

בשלב הראשון מקלידים בתיבת החיפוש מילת מפתח ישירות ואו / גם אתר שכולל מילות מפתח שאת הנפח שלהן רוצים לבדוק. לאחר מכן מתקבלות רשימות של מילים עם נפח החיפוש הממוצע לחודש. מילים אלו יכולות להיות מורכבות מהמילים שציינו למעלה או ממילים דומות. (ניתן לסנן החוצה מילים דומות באמצעות תיבת הסימון האמצעית)

כיצד לבצע חיפוש פשוט עם כלי מילות המפתח

כלי מילות המפתח – חיפוש פשוט

ברירת המחדל של כלי מילות המפתח היא לחפש מילים בעברית בישראל מכל ההתקנים, אך ניתן לסנן גם לפי מדינות או שפות ספציפיות, כמו גם לפי התקנים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים). אם בוחרים בשפות שמשותפות לכמה מדינות או במדינה ספציפית, חשוב לשים לב להבדלים שבין חיפושים גלובאלים ובין חיפושים מקומיים.

פילטרים ומסננים של כלי מילות המפתח

שימוש בפילטרים מתקדמים בכלי מילות המפתח

סוגי התאמות

חשוב לשים לב לא רק לנפח הפשוט של כל מילת חיפוש, אלא גם לסוגי ההתאמות השונות. בכלי מילות המפתח ישנן שלוש סוגי התאמות : נרחבת, מדויקת ולביטוי

נרחבת – התאמה הכוללת את כל המילים שהמשתמש הקליד או חלקן, בתוספת של מילים נוספות או מילים נרדפות. לדוגמה, עבור "כובעי נשים", יכול להיות מוצג גם הביטוי כובעים לנערות. ניתן לבטל את ההחלפה במילה נרדפת באמצעות הסימן + (+כובעים + נשים).

התאמה לביטוי – כל המילים חייבות להופיע בביטוי בדיוק בסדר בו הוקלדו, אך ייתכן כי יתווספו מילים נוספות. ניתן להכריח התאמה מדויקת באמצעות תיבת הסימון בצד או הוספת גרשיים מסביב לביטוי. לדוגמה, "כובעי נשים" יוכל להחזיר את הביטוי "קנה כובעי נשים".

התאמה מדויקת – זו התאמה מדויקת רק לביטוי אותו הקליד המשתמש.

התאמה שלילית – זו התאמה ששוללת מילים מסוימות כאשר יש מלפיהן סימון מינוס או מציינים אותן בתיבה בצד.

ההתאמה הטובה ביותר עבור קידום אורגני היא התאמה מדויקת, וזאת מכיוון שעבור כל צורה שונה של הביטוי, גוגל עשוי להחזיר דף שונה לחלוטין של דף התוצאות! גם כלי מנהלי האתרים מתייחס תמיד לצורת ההתאמה המדויקת כאשר הוא מראה תוצאות לגבי כמות החשיפות או המיקום של מילת מפתח מסוימת בתוצאות.

על אודות מיכל כהן

מייסדת ומנהלת חברת WebGuru (וובגורו) לקידום אתרים בגוגל, הקמת אתרים ושירותים נילווים. עוסקת ב SEO ושיווק באינטרנט החל מ 2007, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א), נשואה ואמא ל 3. עוד על מיכל באתר וובגורו