כתובת אתר

עד כמה משנה השימוש ב – Subdomain והאם לכתובת ידידותית לגוגל ודומיין בעברית יש באמת עדיפות בקידום?

תשובת מדריך קידום  אתרים inlight :

רבים עוסקים בשאלה האם סאב דומיין נחשב בעיני גוגל לאתר עצמאי או לאתר שהוא חלק מהאתר הראשי. התשובה לכך אינה ברורה, אך מכיוון שלאחרונה גוגל החל לסווג קישורים מסאב דומיין כקישורים פנימיים, ההנחה היא שגוגל יודע שיש קשר כולשהו בין שני האתרים, ולכן קישור מסאב דומיין לסאב דומיין אחר או אתר ראשי, אינה זהה לקישור מאתר הנמצא על דומיין אחר לחלוטין.

בנוסף לכך ובניגוד לעבר, אתר שכולל הרבה מאוד סאב דומיינים, כבר לא נהנה מהופעה בטוחה של שני דפים מכל סאב דומיין בתוצאות החיפוש (ראו את תשובתו של מאט קאטס בוידאו), ולכן גם היתרון הזה נטול בספק.

מילות מפתח בדומיין או בשם הדף

באופן דומה, גם מילות מפתח המופיעות בדומיין הראשי או באחד הדפים באתר, כבר אינן מספקות יתרון משמעותי לאתרים העושים בהם שימוש. לאחרונה גוגל הוציאו עדכון מיוחד אשר פגע באתרים שעשו שימוש במילות מפתח מדויקות (לדוגמה – קזינו-בלאס-וגאס) כך שיהיה קשה יותר לדרג אותם על מילות המפתח הללו. עדכון זה נקרא Exact Match Domain.

בלי קשר לעדכון זה, כבר לפני מספר שנים, בעלי אתרי שקנו דומיינים בעברית והתברגו בעשיריה הראשונה של התוצאות על מילות מפתח ארוכות יחסית (2-4 מילים), דיווחו כי האתרים שלהם ספגו פגיעה בדירוגים אם הם היו מורכבים ממספר מועט של דפים או הקישורים שהפנו אליהם לא היו מספיק איכותיים. במילים אחרות, היום כבר לא מספיק שהכתובת של האתר או הדף יכללו את מילות המפתח על מנת לקבל בעבורה דירוג גבוה.

לשימוש במילות מפתח בעברית יש גם חיסרון נוסף שאינו קשור ישירות לקידום אתרים : כאשר הדפדפן של המשתמש מקודד את הכתובת של הדף בעברית, הוא הופך כל אות בעברית למחרוזת ארוכה של תווים. לפיכך, קישורים בעברית נוטים להיחתך או להיראות מאוד לא אסתטים, דבר שלמעשה יכול לפגוע גם בתהליך בניית הקישורים.