כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

העליתם אתר חדש, עשיתם אופטימיזציה מושלמת לגוגל, כל ביטויי המפתח במקומם הנכון – ו…זהו? אז לא. אחת המשימות החשובות ביותר לקידום אתר, ולא משנה אם זה אתר של חברה מסחרית קטנה, אתר תדמית או אפילו אתר מכירות – היא להעשיר את דפי האתר בתוכן חדש, עדכני וכמובן יעיל ומועיל.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הפכה כבר מזמן למקצוע למביני דבר, אבל הקפדה על כמה כללים ברורים ושמירה על מתווה, תעזור לתוכן שלכם להיראות טוב, להיקרא טוב וכמובן לעזור לקידום האתר. אז מה כדאי לדעת כשכותבים (או מזמינים מכותב חיצוני) תוכן לאתר?

התוכן (המקורי) הוא המלך

הכלל הראשון שיש להקפיד עליו בכתיבת תוכן לאתרים, הוא מקוריות התוכן. ״העתקה״ או ״השראה״ ממקומות אחרים, מתחרים או אתרי מאמרים שונים, לא תביא אתכם רחוק – שלא לדבר על הסיכון שבעבירה על חוקי זכויות יוצרים.

אם אתם מזמינים מאמר או כתבה לאתר שלכם מחברה חיצונית, הקפידו לוודא שהתוכן שמסופק לכם הוא מקורי ולא אסופה של משפטי ״העתק-הדבק״ ממקורות שונים ברשת. ואם אתם רוצים לצטט מקור אחר – הקפידו לשים קישור וקרדיט ליוצר התוכן המקורי.

האורך קובע? ועוד איך קובע

המאמר שלכם צריך להיות מקיף ומלא במידע רלוונטי, וכל המרבה הרי זה משובח. לא ניתן כאן מתכון מדויק למספר המילים במאמר (אם כי השמועה גורסת שכ-400-450 מילים יספיקו בהחלט), פשוט מכיוון שהטבעיות והגיוון הם הכלל החשוב יותר: בכל אתר יופיעו מאמרים ארוכים לצד פוסטים קצרים וענייניים, וכדאי לשמור על הגיוון הזה. עם זאת, חשוב לזכור כמה כללים.

ראשית, מאמרים קצרים מדי עלולים להגדיל את צפיפות מילות המפתח בתוכן (שהרי לא תרצו לוותר על כל הביטויים הנפלאים שמצאתם בכלים השונים לאיתור ביטויי זנב ארוך…) ולסמן את המאמר כ״ספאמי״ מבחינת גוגל – לכן במאמר קצר במיוחד, כדאי לדלל את כמות מילות המפתח למינימום האפשרי.

שנית, תוכן קצר מדי במאמר מידע עלול לסמן לקורא שהמאמר אינו רציני, אינו מקיף ואינו מקצועי – ואינו מתאים למה שהוא חיפש. מצב כזה עלול לגרום לזמן שהייה קצר של הגולש בדף ולהשפיע לרעה על היחס של גוגל למאמר עצמו. מנגד – מאמר ארוך ומקיף, עשוי ״לסמן״ לגוגל שהאתר מכיל מידע רב וערכי לגולשים, ובכך להשפיע לטובה על סיכוייו לעלות בדירוג (תוך התחשבות בפרמטרים נוספים, כמובן).

כמו כן, אל תשכחו לחלק את המאמר לפסקאות הגיוניות, ולהוסיף ביניהן כותרות ביניים – שיכללו כמובן ביטויים חשובים לקידום (אבל גם יתייחסו כמובן לטקסט הכתוב מתחתיהן).

גיוון בנושאים – שלא ישעמם

צריכים לכתוב או להזמין 10 מאמרים שונים לאתר אחד? רצוי לגוון כמה שיותר בתכנים ובנושאים המבוקשים, כדי להימנע מחזרות מיותרות. חפשו נושאים ייחודיים, או זוויות הסתכלות מיוחדות לכל נושא שאתם עוסקים בו באתר.

כלל אצבע שחשוב להקפיד עליו בכתיבה של כמה מאמרים ברצף לאותו אתר – ברגע שאתם מוצאים את עצמכם קוראים שוב ושוב את אותו משפט, מנוסח בכמה דרכים יצירתיות שונות, בכמה מאמרים שונים – סימן שהגעתם למיצוי הנושא. חשבו על דרך יצירתית להפיח בו חיים חדשים (לדוגמה – התחילו לכתוב על חסרונות המוצר! אולי לא תעלו זאת לאתר, אך תוכלו להסתכל על אותו המוצר בעיניים חדשות לגמרי).

מי כתב את זה?

זהות כותב התוכן לאתר חשובה מאוד – לא רק מבחינת איכות התוכן והמאמרים, אלא גם מבחינת המקצועיות והידע. אם אתם עובדים עם חברה לכתיבת מאמרים, בקשו לעבוד מול כותב תוכן קבוע – כזה שילמד את הרקע והמוצרים באתר ויידע להתאים את המאמר לאופי האתר.

הסתמכות על כותבי תוכן מזדמנים, שאינם מכירים את מהות האתר וכותבים את המאמר ללא ידע מוקדם, שקולה לפנייה לרופא ללא התיק הרפואי שלכם. כותב תוכן מקצועי ישאל שאלות, יברר עובדות וינסה לדלות כמה שיותר מידע מוקדם לפני כתיבת המאמר – כדי שלא לטעות בעובדות הקריטיות.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים היא משימה שדורשת מקצועיות, ידע וניסיון – מאמר עם תוכן טוב עשוי להשפיע לטובה על דירוג הדף בגוגל, בעוד מאמר גרוע, או תוכן שאינו מתאים, עלול להוריד לטמיון עבודת קידום טובה. אם אינכם יודעים בדיוק איך לגשת למשימה – רצוי שתפנו לחברה חיצונית ומקצועית שתעסוק בנושא באופן קבוע.

על אודות ליאה גרין

מנהלת את מחלקת התוכן בחברת מילות - המתמחה בשירותי כתיבת תוכן לאתרים החל משנת 2006. החברה עוסקת בכל סוגי התוכן הקיימים.