מחקר מתחרים

כיצד מבצעים מחקר מתחרים בנישה שלי?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

כאשר ניגשים לבדוק את המתחרים שלנו בתחום מסוים, בדרך כלל נרצה לראות אילו אתרים נמצאים בעשר או עשרים התוצאות הראשונות ולנסות להבין מדוע דווקא הם נמצאים שם. איננו יכולים לדעת מהם כל הפרמטרים לפיהם דירג גוגל כל אחד מן האתרים, אך אנחנו יכולים לבדוק מספר פרמטרים עיקריים לפיהם נוכל לשער מדוע אתר כולשהו מדורג במקום בו הוא נמצא :

א.פרופיל קישורים – ניתן להעזר בתוכנה לבדיקת קישורים  על מנת לנסות ולהעריך עד כמה פרופיל הקישורים של אותם אתרים מגוון. אם בעבר הייתה חשיבות גדולה לכמות הקישורים, הרי שהיום יש חשיבות גדולה יותר לאיכותם מבחינת מגוון מילות המפתח והדף אליו הם מקשרים באתר.

ב.תוכן האתר – האם תוכן האתר מאורגן בצורה טובה מבחינה ויזואלית והיררכית? האם הוא באמת תורם לגולש בנושאים שממעיטים לדון בהם באתרים אחרים או חושפים אותם מזווית שלא הייתה קיימת קודם?

ג.תגי מטה – האם תגי המטה משתמשים ביותר מדי מילות מפתח או שהם נראים טבעיים? כיום נדיר יותר לראות אתרים המדורגים במקומות גבוהים וכוללים בתגי המטה שלהם רצף גדול של מילות מפתח החוזרות על עצמן. בעבר היה ניתן לחזות מיהם המתחרים בעלי המוטיבציה הגדולה ביותר על פי ה – Title שלהם (כלומר, אלו שרוצים לקדם בדיוק את אותה מילת מפתח שלנו), אך כיום גוגל לא תמיד מציב בדיוק את ה – Title אותו רשמנו בקוד.

ד.גיל האתר – ישנה טענה נפוצה בקרב מקדמי אתרים ישראלים והיא שגוגל ישראל עדיין נותן חשיבות גדולה לגיל הדומיין עצמו. למרבה הצער, גם אם הדבר נכון, זהו נתון שאין למעשה מה לעשות איתו, אלא אם כן מחליטים לקנות דומיין ישן מתוך מחשבה שהדבר יתרום לקידום.

בניגוד למה שמקובל לחשוב, למספר הדפים המאונדקסים עצמו לא תמיד יש קשר לדירוג האתר. גוגל יודע לזהות היום תוכן משוכפל ולכן מסנן מראש דפים הנראים דומים מדי אחד לשני. עם זאת, סביר להניח שאתר שמעתיק מאתר אחר לא ידורג במקום גבוה, אלא אם כן גוגל מתבלבל בין המקור ובין המעתיקן, תופעה שלמרבה הצער עדיין מתרחשת פה ושם.