5 טיפים למיתוג העסק בעזרת אתר האינטרנט

חלק גדול מחשיפתו של אתר ומהפיכתו לאתר מוצלח, נוצר מתכנון אסטרטגי מושכל ומחושב ומעבודה מקדימה, אשר מטרתם ליצור על קהל היעד את הרושם הרצוי על העסק – מיתוג.

אמנם מיתוג מקצועי הוא תחום שיש ללמוד אותו לעומקו, אבל עד כמה שהדבר נשמע גדול ומפוצץ, ישנם מספר קריטריונים שגם אם אינכם אנשי מקצוע, הקפדה עליהם, תוכל ליצור לאתר שלכם יתרון יחסי על פני אתרים אחרים בתחום שלו המתחרים בו על תשומת הלב של הגולשים.

  • בחירת שם דומיין מתאים – זה מתחיל הרבה לפני שמגיעים לעיצוב האתר עצמו. מאחר ולבחירת שם הדומיין הנכון, משקל רב ביכולת של גולשים להגיע אליו, השם חייב להיות קצר, קליט ואינטואיטיבי (קרוב ככל האפשר לשם העסק, המוצר או השירות שהוא מציע). השם גם חייב להיות זכיר, נגיש ויוצא דופן. לשם כך, תוכלו לעשות שימוש בשמות דומיין בעברית (למשל, פרחי-אביבה.co.il), בשמות דומיין בעברית מלאה (לדוגמה, פרחי-אביבה.קו.איל) או באחת ממאות הסיומות הייעודיות שמקשטות את הרשת בשנים האחרונות, ומסייעות לכם במציאת סיומת התואמת את אופי העסק שלכם (Club, Love, Guru וכד').
  • סלוגן – אם הינכם בית עסק ותיק, אשר בונה לראשונה אתר תדמיתי, מן הסתם יש לכם סלוגן או סיסמה המזוהה איתכם במשך כל שנות פעילותכם. לעיתים, סיסמה זו "תעבור מסך" ותהיה כשירה לשימוש גם באתר האינטרנט שלכם. במקרים אחרים, היא תזדקק לשינוי קל ולהתאמה למדיה ולקהל הגולשים אליו אתם פונים. במקרים מעטים, היא תזדקק לשינוי טוטאלי. אולם, גם במקרים שמצריכים החלפת הסלוגן לגמרי, זו חייבת להיות החלפה הדרגתית, על מנת שלא לאבד את קהל הלקוחות הותיקים הקיים.
  • לוגו – כמו הסלוגן, לקוחות "מזהים" את בתי העסק גם ויזואלית. כולנו נזהה לוגואים מסוימים בקלות, גם מבלי שיתווסף להם שמו של בית העסק. לא מאמינים? דפ"ז, קוקה קולה, בזק, בנק לאומי, בנק הפועלים – ברגע שקראתם את שמו של העסק, מיד עלה לראשכם הלוגו שלו ותוכלו בקלות לומר כיצד הוא נראה, מה צורתו ומהם הצבעים המרכיבים אותו. לכן, אף כאן, כל שינוי, חייב להתבצע בצורה הדרגתית.
  • עיצוב האתר – כאן, תמצאו אסכולות שונות המעניקות משקל שונה לגורמים שונים באתר. אסכולה אחת טוענת שיש להפציץ את הגולשים בכמה שיותר תמונות, על מנת למשוך את תשומת הלב. אסכולה אחרת מעניקה משקל רב יותר לתכנים עשירים ומועילים וטוענת כי תמונות הן קישוט בלבד. אסכולה אחרת דוגלת בעיצוב מינימליסטי, וכן הלאה… האמת היא, שכל האסכולות טועות וצודקות כאחד, ועיצובו של אתר תלוי בגורם אחד בלבד – קהל היעד אליו הוא פונה. התאמה כזו היא תוצאה של למידת הנושא לעומק, בטרם ניגשים לעיצוב עצמו. ניתן לעשות זו על ידי סקרי דעת קהל, או אפילו על ידי גלישה באתרים המתחרים בכם.
  • תמונות הצוות – גולשים אוהבים לראות "פנים", מי הם האנשים העומדים "מאחורי" האתר. לכן, תמונות בדף "צוות", "האנשים שמאחורי" וכן הלאה, ממתג אתכם בתודעת הגולשים טוב יותר מאשר אתר ללא תמונות, או בכלל ללא דפים כאלה.

לסיכום
מיתוג הוא צורך בסיסי של כל חברה ובית עסק, וברגע שאתם מעבירים את העסק שלכם מהמציאות לווירטואליה, אתם חייבים לעשות זאת בזהירות, על מנת שלא לאבד את קהל הלקוחות הקיים.