מערכת ניהול תוכן

איזו מערכת ניהול תוכן הכי טובה לצרכי SEO?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

בשוק קיימות שלוש מערכות מרכזיות לניהול תוכן : Drupal,Joomla ו – WordPress. אם בעבר ג'ומלה ודרופל נחשבו למערכות מתקדמות יותר שניתן היה לבנות בהן סוגים מורכבים יותר של אתרים כמו חנויות וירטואליות או פורומים, הרי שהיום ניתן לבנות כל סוג של אתר בשלושת מערכות ניהול התוכן. (כלומר, אתר וודפרס לא חייב להיראות בהכרח כמו בלוג)

מבחינת התאמה ל – SEO, לכל אחת מן המערכות יש תוספים שונים. כל המערכות מגיעות עם תמיכה בסיסית בהגדרות תגי מטה, ולכל אחת מהן יש תוספים שונים לשליטה טובה יותר במבנה העמודים השונים, אבל אין ספק שלוורדפרס יש את התוספים הטובים ביותר כגון Yoast או All in one SEO.

לדוגמה, באמצעות Yoast ניתן להגדיר לא רק תגי מטה וכותרות ייחודיות לכל עמוד, אלא גם לקבוע תבניות לפי שם העמוד. אם נניח ניקח את שם העמוד הנוכחי "מערכת ניהול תוכן", נוכל לקבוע את התבנית "כל מה שרציתם לדעת על מערכת ניהול תוכן במדריך inlight".

גם ל – Joomla יש תוסף SEO ידוע למדי בשם Sh404sef, אך לדעתנו הוא פחות נוח דווקא מכיוון שהוא דורש לערוך את כל דפי האתר ממקום מרכזי אחד. ייתכן שמדובר בהכרח בשל ההררכיה המורכבת יותר של ג'ומלה, אך בכל מקרה, מדובר בעבודה די מעייפת לעומת מי שרגיל להגדיר הגדרות SEO בתוך כל דף כמו בוורדפרס. גם הגדרות ה – Rewrite (כתיבת שמות של דפים בצורה ידידותית לגוגל) עשויה להיות מבלבלת יחסית בג'ומלה בגלל שמות ברירת המחדל שהם ארוכים יותר.

לסיום, לדורפל יש מודל SEO בסיסי שדומה למדי ל – All in One SEO ומאפשר לקבוע הגדרות לסוגים שונים של עמודים, ההבדל הוא שהוא דורש מעט יותר ידע טכני וגם ההתקנה שלו מעט מסובכת יותר.

המסקנה מכל זאת היא שהמערכת הידידותית ביותר למקדמי אתרים היא עדיין וורדפרס, ומכיוון שמדובר במערכת שהיא גם בלוג, הרי שפוסטים חדשים מגיעים לגוגל במהירות גבוהה יחסית, וזה עוד יתרון מרכזי שלה לעומת המערכות האחרות.

אם יש לכם אתר שדורש דרופל או ג'ומלה כמו חנות וירטואלית מתקדמת, כנראה שלא תהיה לכם בררה ותצטרכו להשקיע קצת יותר אנרגיה ב – On Site SEO. לעומת זאת, אם האתר שלכם יכול להסתפק בוורדפרס, אין ספק שזו המערכת שבה תרצו לבחור.