ניווט באתר

איך בונים אתר שגוגל יוכל לקרוא בלי בעיות, אבל שגם יהיה נוח לניווט על ידי הגולשים?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

יצירת היררכיה לשם ניווט נוח באתר

דוגמה לאתר הבנוי בצורה היררכית נכונה ועם תפריטים ברורים

נהוג להגיד שלכל אתר באינטרנט יש היררכיה מעט אחרת : ההיררכיה הזו קובעת מה יהיה סדר העמודים  באתר, איזה עמוד יוביל לאיזה עמוד, ומי יהיה העמוד החשוב יותר.

מרבית הגולשים וגם מנועי החיפוש לא מייחסים חשיבות לעמודים שנמצאים בעומק של יותר משני עמודים מדף הבית. לכן, אם יש לכם עמוד חשוב או עמוד שאתם רוצים לקדם את מילות המפתח שבו, דאגו לכך שהוא יישמר במסגרת הגבולות הללו.

מעבר להיררכיה הזו שהיא היררכיה בסיסית, ישנם לא מעט חוקים שנועדו לשמור על ההיררכיה הזו ובסופו של דבר גם ליצור סדר אצל הגולשים :

תפריטים אחידים : התפריטים הראשיים בכל העמודים שבאתר צריכים להיות זהים לחלוטין אחד לשני, אלא אם כן מדובר על עמוד מיוחד כמו עמוד מפה או טופס שנפתח בחלון חדש. כיום הדבר נעשה באופן אוטומטי ברוב המערכות לניהול תוכן, אך במערכות ניהול ישנות, ייתכן ויהיה צורך להגדיר את אותו התפריט בדיוק מחדש כל פעם.

כפילות בתפריטים ובקישורים : הדפים שכלולים בכל תפריט אמורים להיות ייחודים, כלומר, עמוד אחד לא אמור להופיע בשני תפריטים שונים גם אם התפריטים עצמם שונים זה מזה. אם מקשרים לדף מסוים מתוך טקסט, הרי שרצוי לקשר רק פעם אחת מכל דף ולשמור על טקסט קישור זהה.

תפריטי משנה : תפריטי משנה הם התפריטים שמופיעים בעמוד שהגיעו אליו מהתפריט הראשי ומוטב לציין בראשם את שם העמוד אליו הם שייכים על מנת שיהיה מובן כי מדובר בתפריט משנה (לא כל הגולשים נוחתים הישר לעמוד הראשי של האתר). גוגל עצמו יכול לזהות את התפריטים האלו ולציין לגולש לאיזה חלק של האתר הוא הגיע, עוד לפני שהגולש נכנס אליו בפועל…

עמודים ריקים: עמודים ריקים שנמצאים במקום גבוה בהיררכיה הם בעייתים מכיוון שהתוכן שלהם הוא דל יחסית למיקום ההיררכי שלהם. אם במערכת ניהול התוכן יש אפשרות להציג תקצירים של עמודי הבנים, מוטב לעשות זאת, ואם אפשר לכתוב טקסט מקורי שאינו מהווה רק תקציר, זה אפילו טוב יותר.

גרסאות סלולריות : במידה ויש לאתר גרסה סלולרית המחליפה לחלוטין את הגרסה הרגילה שלו, הרי שלגוגל יש קווים מנחים המסבירים מה יש לעשות בעת בניית אתר אינטרנט שכזה, וכיצד יש לסמן את הכתובת הסלולרית מול הכתובת הרגילה. באמצעות סימון מתאים, גוגל יכול להפנות את הגולשים בצורה אוטומטית לגרסה הסלולרית של האתר כאשר הם גולשים ממכשיר מתאים.