סיגנלים חברתיים

כיצד משפיעים סיגנליים חברתיים על הקידום?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight

ב – 2010 בכירים בגוגל ובינג הודו לראשונה ששני מנועי החיפוש הגדולים משתמשים לעיתים בסיגנלים חברתיים כגון פעולות לייק, שיתופים בטוויטר או לחיצות על כפתור "+1" על מנת לדרג אתרי אינטרנט. עם זאת, מכיוון שסיגנלים חברתיים אינם דומים לקישורים ויש להם ערך כמותי מובהק, עד היום לא ממש ברור עד כמה ההשפעה שלהם על תוצאות החיפוש גדולה.

מחקר של חברת Searchmeterics טוען שמצא קשר ישיר (קורלציה) בין סיגנלים חברתיים מסוימים לדירוגים במנועי חיפוש כאשר לסיגנלים מפייסבוק יש קשר חזק יותר מאשר אלו של טוויטר (0.35 מול 0.24). עם זאת, חשוב לזכור שלגוגל ואפילו לבינג לא תמיד יש גישה למספר השיתופים של אתר מסוים, לדוגמה, אם השיתוף עצמו נמצא בתוך קבוצה פרטית. מעבר לכך, הסקר הנ"ל לא בדק את גוגל פלוס שהיא רשת חברתית של גוגל וממנה בוודאי קל יותר לגוגל להוציא מידע.

השפעה עקיפה של סיגנלים חברתיים

רבים מאלו שמנסים לנתח את השפעתם של הסיגנלים החברתיים מדברים על ההשפעה העקיפה שיש להם. במילים אחרות, אם אתר חדש או פוסט מסוים זוכה לפופולאריות ברשתות חברתיות, סביר להניח שהוא יזכה להרבה קישורים "טבעיים" גם בבלוגים אחרים, אתרי חדשות, סרטונים מיו-טיוב (למרות ששם מדובר בקישור nofollow) וכך הלאה.

כלומר, כאשר אנחנו בתור מקדמי אתרים עוסקים בבנית קישורים קלאסית, אסור לנו להזניח גם את הפעילות החברתית בגלל אפקט כדור השלג שיש לרשתות חברתיות על אתרים קלאסיים ברשת.

"כפתור +1"

למרות שמקדמי אתרים רבים מזרדזים לשים את כפתור +1 מתוך מחשבה שאלו יביאו לעליה מהירה ומשמעותית בדירוג האתר שלהם, הם שוכחים שכאשר גולש לוחץ על הכפתור, הגולשים שיראו את האתר במיקום מאוד גבוה הם בדרך כלל פלח קטן מאוד מן הגולשים שנמצא בתוך המעגל החברתי של אותו הגולש. מעבר לכך, מספר הלחיצות על כפתור +1 עשוי לגרוע ממספר הלחיצות על כפתור לייק שיש לו עדיין חשיבות מסוימת בחשיפה של האתר בתוך פייסבוק (תפסת מרובה לא תפסת).

הקישורים עדיין לא מתו

לסיום, יש לציין שעוד רחוק היום בו מנועי חיפוש ידרגו אתרים מבלי להשתמש בקישורים כלל. רק במאי 2013, כאשר מאט קאטס דיבר על עדכון פינגווין 2, הוא התייחס ספציפית לשיטה חדשה של אנליזת קישורים. כלומר, גוגל עדיין לא מוותר על ניתוח קישורים ומלחמה בספאם, הוא רק הופך את שיטת הניתוח זו לחכמה יותר.