מה הופך אתר לאתר סמכותי?

שמעתי הרבה על המושג של Authority, האם זה מושג שבאמת יש לו פקטור בגוגל ואיך בדיוק הוא נקבע?

תשובת מדריך קידום אתרים Inlight :

כן, בהחלט יש מושג כזה ובשנים האחרונות החשיבות שלו בקידום אתרים הולכת וגדלה. הסיבה לכך היא שכיום גוגל מתבסס פחות ופחות על קישורים וצריך לדעת מהי האיכות של האתר עצמו. וככל שאתר נחשב לסמכותי יותר, כך הוא גם נחשב לאתר איכותי יותר שכדאי לתת לו דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. כמו כן, לפי מאט קאטס וככל שאנחנו יודעים, אתר יכול להיחשב לסמכותי בתחום אחד, אבל לא לסמכותי בתחום אחר.

הכותב – מי הכותב באתר ובכמה אתרים אחרים הוא כותב? זהו מידע שאותו גוגל יכול לשלוף באמצעות תג מיוחד שידוע בתוך Authorship  (לתג עצמו יש חשיבות למרות שהוא כבר לא גורם להופעה של תמונת הכותב בתוצאות החיפוש), אבל גם באמצעות רשימת האתרים שרשומים בתוך פרופיל הגוגל פלוס שלו.

תנועת גולשים והתנהגות – זוהי אמנם בעיקר תיאוריה מכיוון שקשה להוכיח אותה. אבל יש מקדמי אתרים רבים שסבורים שלגוגל יש את היכולת לדעת עד כמה אתר מסוים הוא פופולארי בעיני הגולשים וכמה אנשים עוזבים אותו הישר לאחר שנכנסו אליו חזרה אל תוצאות החיפוש של גוגל (אחרי הכול, גוגל יכול למדוד בקלות כמה שניות עברו מרגע שהגולש נכנס לאתר מדף תוצאות מסוים וכמה שניות עברו עד שחזר אליו).

קישורים – אמנם אמרנו שקישורים כבר לא מהווים פקטור כל כך גדול, אבל עדיין יש להם חשיבות מסוימת. חשוב לא רק שלאתר יהיו קישורים מאתרים סמכותיים אחרים עם מילות מפתח שרלוונטיות לתחום המקצועי שלו לכמה שיותר עמודים (ולא רק לעמוד הבית), אלא גם שיהיה לו מבנה נכון של קישורים פנימיים ולא רק קישורים מתפריטים. לדוגמה, קישורים שמפנים מדף רלוונטי אחד באתר לדף אחר. לא פחות חשוב לדאוג לכך שקישורים יוצאים יהיו גם כן לאתרים סמכותיים אחרים, וזאת על מנת לשמור את האתר "בשכונה טובה".

מעבר לקישורים עצמם, יש גם חשיבות למספר הדומיינים שמקשרים לאתר. במילים אחרות, אם נניח שלאתר מסוים יש 100 קישורים משני אתרים, הוא כנראה פחות סמכותי מאתר שיש לו 50 קישורים, אבל מעשרה אתרים שונים. בנקודה זו יש לציין שקישורים שיוצאים מכל עמודי האתר לאתר אחר (Site Wide) אינם נחשבים לאיכותיים ואפילו מסכנים את האתר שאליו הם מקשרים…

תוכן – לאחר עדכון פנדה הראשון, גוגל פרסמו מסמך שמפרט כיצד לכתוב תוכן איכותי לאתרי אינטרנט. ניתן לסכם את דרישות האיכות של המסמך בכמה נקודות :

  • על התוכן להיכתב עבור בני אדם ולא מנועי חיפוש
  • עליו להיות מקורי ובעל ערך מוסף הן יחסית למקורות אחרים ברשת והן יחסית לעמודים אחרים באותו האתר, כולל תשומת לב לפרטים וציון מידע שהוא יותר מהמובן מאליו.
  • על התוכן להיות ללא שגיאות בסגנון, באיות או שגיאות עובדתיות
  • עליו להיות אובייקטיבי
  • רצוי שהוא יהיה מקצועי וייכתב על ידי אוטוריטה בתחומו, עד לרמה שבה יהיה אפשר למצוא אותו גם במגזין מודפס, אינציקלופדיה או ספר (זוהי כמובן שאיפה בלבד)

גם אם קשה מאוד למלא אחר הרשימה המלאה של הדרישות הללו, ככל שהתוכן קרוב יותר אליהן, כך האתר נחשב לסמכותי יותר מבחינת התוכן שלו. זוהי הסיבה שאתרי מדיה גדולים עם עורכים, עורכים לשוניים וכתבים מומחים נחשבים לאתרים סמכותיים בתחומם.