עדכון פינגווין מאי 2013

עדכון פינגווין מאי 2013 אינלייט מדריך קידום אתריםב 22/05 הודיעה גוגל רשמית על שחרור עדכון פינגווין 2.0 לאויר.

עפ"י מאט כץ, בגוגל ארה"ב, העדכון השפיע על כ 2.3% משאילתות החיפוש באופן שמורגש לגולש, בעוד שבמדינות אחרות שיש בהן יותר ספאם, השינוי משמעותי יותר…

אז פה בישראל בלי ספק השינוי משמעותי הרבה יותר. כמעט בכל שאילתת חיפוש, רואים תזוזות בדירוגים. יש בעיקר תזוזות קלות של מיקומים ספורים אבל פה ושם יש גם תעופות וזינוקים.

מבחינת בעלי האתרים, עדין קשה לראות את השפעת העדכון על התנועה באתר, אבל נראה שמדובר בהשפעה רוחבית ולא נקודתית ולכן, גם אם כל ביטוי זז במיקומים בודדים, ההשפעה על התנועה תהיה חזקה.

מהות העדכון

מטרתם של עדכוני פינגוין היא להסיר מתוצאות החיפוש אתרים שקודמו בשיטות קידום לא אתיות (Black Hat), אתרים שקודמו באמצעות קישורים לא טבעיים, קישורים קנויים וכד'. בסרטון שפרסם מאט כץ, לפני מס' שבועות, הוא ציין כי פינגוין 2.0 יכה חזק יותר מאשר פינגוין 1.0 (שהכה חזק מאד…).

מה קרה בפועל?

אתרי ה Black Hat חטפו מכה קלה הרבה יותר מזו שחטפו בפינגוין הקודם. בעולם כולו וגם פה בישראל, ניתן עדין לראות בדף התוצאות הראשון, אתרים באיכות ירודה שמפירים באופן בוטה את הנחיות גוגל.

העדכון הזה עסק יותר בחיזוק אתרים גדולים ע"ח אתרי עסקים קטנים.

המרוויחים הגדולים של פינגווין 2.0 הם בלי ספק האתרים הגדולים. אתרים ממשלתיים, אתרי חדשות מובילים ובראשם ynet, אתרי קבוצת זאפ דפי זהב, b144, יוטיוב, פייסבוק, ויקיפדיה וכו' קפצו קדימה בתוצאות רבות ובכך דחקו אחורה אתרים קטנים וממוקדים.

דוגמא אופיינית לשינוי: בביטוי "קייטרינג", קפצו למעלה האינדקסים של "מתחתנים" ו B144 ודחקו למטה את אתרי חברות הקייטרינג האמיתיות.

עדכון גוגל פינגוין  2.0

גוגל לא דחק את הספאם, הוא דחק אתרים קטנים והוא דחק אתרים עם Trust rank נמוך: אתרים שיכולים להיות איכותיים מבחינת תוכן, יכולים להיות עשירים בקישורים נכנסים ובסיגנלים חברתיים, אבל חסרים בקישורים מאתרים סמכותיים.

מה צפוי בהמשך

הקיץ הזה נפתח בסדרה של עדכונים. בתחילת מאי התחלנו לראות שינויים בתוצאות, בהמשך הועלה עדכון בהצגת תוצאות מרובות מאותו דומיין, אח"כ פינגוין 2.0 ובהמשך יהיו עדכונים נוספים. בתגובה לגולשים שהתלוננו על כך שספאם עדין נשאר בתוצאות החיפוש, ענה מאט כץ שצפויים עדכונים נוספים בהמשך הקיץ.

בנוסף, כפי שהיה בפינגווין 1.0, אחרי העדכון, צפויים לעלות עוד תיקונים. סביר להניח שגוגל בוחנים את התנהגות הגולשים בעקבות השינויים ומבצעים תיקונים בהתאם.

לדעתי האישית העדכון הזה לא השיג את המטרה של שיפור איכות התוצאות. גולשים שמחפשים בגוגל, לא רוצים להגיע לאינדקסים נוספים ולחפש שם. בפרט כאשר מדובר באינדקסים בתשלום. גם כתבה אקראית בוינט/מאקו וכו' נראית לי מעניינת פחות מאשר אתר מקצועי וממוקד.

השלכות העדכון עבור בעלי האתרים ומקדמי האתרים

קידום עסקים קטנים יהפוך למאתגר עוד יותר. יותר ויותר עסקים קטנים יצטרכו לבחור באפשרות של פרסום ממומן, גם אם יש להם תוכן איכותי ומקצועי להציע. גוגל שואפת להציג לגולשים שלה מותגים ואתרים פופולארים וכל מי שאינו כזה ועדין רוצה להיות למעלה, יצטרך להשקיע יותר מאמץ ויותר יצירתיות…

עדכון (27/05): התנודות בדירוגים נמשכות ונראה שעדין אין התייצבות

 

על אודות מיכל כהן

מייסדת ומנהלת חברת WebGuru (וובגורו) לקידום אתרים בגוגל, הקמת אתרים ושירותים נילווים. עוסקת ב SEO ושיווק באינטרנט החל מ 2007, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א), נשואה ואמא ל 3. עוד על מיכל באתר וובגורו

14 תגובות על עדכון פינגווין מאי 2013

  1. מאת Elazar Gilad‏:

    היי אחלה אתר חברים ממתי איחדתם כוחות?

    בכל מקרה כמו שאמרתם ספאם חוגג ושיטות BLACK HAT מתקדמות עדיין עובדות.
    מה שנכון לומר הוא שהעדכון האחרון שם הרבה דגש על חוות קישורים, אתרים ללא WHO IS ועוד סגנלים ברורים שלי רשת אתרים.
    הכל שאלה של מינון: כמה קישורי רוחב, חתך הטקסט המקשר, כמה כתובות IP, כמה WHO IS פתוח וכמה לא? ועוד ועוד…

    הנפגעים הם אתרים למבוגרים, אתרי הימורים, ואתרים גדולים…
    מה לעשות? לבנות את אסטרטגיית ה SEO שלכם בצורה חכמה לתווך הארוך בלי קיצורי דרך חוץ מזה שום דבר לא חדש. מהעדכון הזה לא יהיה קל להתרומם לדעתי..

    • מאת מיכל כהן‏:

      הי אלעזר,
      מעניין מה שאתה אומר: ראית שאתרים ללא WHO IS נפגעו? אם כן, השאלה אם זה בגלל ה WHO IS או שבגלל שלאתרים כאלה בד"כ גם לא מקבלים קישורים סמכותיים? לגבי איחוד הכוחות, לא מדובר בשותפות עסקית, אלא במדריך שהקמתי. את רובו כותב איתי בכשרונו המופלא ומידי פעם גם אני נדחפת

  2. אחלה, פוסט
    נחמד לקרוא את הדברים – שרואים שהדברים נכתבו תוך כדי מחקר ולא שמועות :)

    יש לי שאלה, מה אתם חושבים על רשתות בלוגים? וכיצד הם נכנסים לסיפור הזה?

  3. אני חושב שזה עדיין מוקדם מידי לסכם מה בדיוק קרה בעדכון האחרון, מה שכן העדכונים בגוגל העולמית ועדכונים בגוגל מקומי לא קוראים באותם זמנים. תמיד בגוגל מקומי יש עיכוב.

  4. מאת עידן שלומן‏:

    אני מסכים איתך לחלוטין (אפרופו איתך, מי הכותב ? :) – חבל שהשם לא מופיע, כי יש מספר כותבים, אז איך נדע מי כתב ?), נראה שהעדכון נתן דחיפה משמעותית למותגים על פני מתחרים קטנים יותר בתחום.

    בקשר לרמת הפגיעה, אני חושב שהפעם הפגיעה היתה קטנה בצורה משמעותית מעדכון הפינגווין הראשון, שאז כמעט ואף אחד לא יצא יבש מהצונאמי.

    • מאת מיכל כהן‏:

      הי עידן,
      הפגיעה קטנה יותר בדירוגים, זה פחות צונאמי. אבל הפגיעה גם רוחבית יותר. ככה שיכול להיות שזה כן יהיה משמעותי מבחינת טראפיק.
      האתר הזה די חדש כמו שאתה רואה. המחשבה הראשונה היתה לא לחתום על כל פוסט, מתוך הנחה שיש כאלה שנכתבים בשיתוף פעולה בינינו. אבל לאור ההערה שלך
      אולי באמת בפוסטים שהם יותר דיעה ופחות מידע מקצועי, כן נוסיף שם כותב. תודה

  5. מאת יאיר קדרי‏:

    הפסקה האחרונה בכתבה הזו מסכמת בערך את הכול.
    המטרה של גוגל, בניגוד למה שכולם טוענים ("לשפר את תוצאות החיפוש כך שהגולשים יהיו מרוצים"), היא קודם כל להרוויח כמה שיותר כסף – באמצעות הורדת עסקים קטנים בשוק האורגני, גוגל בעצם מוודאת שכמות הפניות לקידום ממומן תגדל באופן ניכר. ווין ווין בשבילם.

    • מאת מיכל כהן‏:

      הי יאיר, יש בזה משהו. אבל מגיע להם להרויח, לא? והעדכון הזה היה עדין. זה לא שנעלמו מהמפה האתרים הקטנים. עדין אפשר לקדם עסקים קטנים, זה רק הולך ונעשה מאתגר…

  6. מאת אופיר‏:

    אולי מישהו יסביר לי איך אתרי פורנו או הימורים נפגעו. אז מה יופיע בתוצאות כאשר מחפשים משהו מהתחום הזה (ואני לא אתן דוגמאות) – אתרי צימרים? אולי אתרי רהיטים? או שלא יופיעו תוצאות?
    הרי אתרי פורנו לא הופיעו בשום חיפוש שלא בתחום הפורנו. ובחיפוש פורנו לא מופיעים אתרים שלא מהתחום הזה.

  7. מאת מיכל כהן‏:

    :-) שאלתי את עצמי את אותה שאלה. בשאילתות ה"רכות" יותר, התקדמו אתרים כמו ויקיפדיה ופורטלים למינהם (חפש SEX). בשאילתות שאין להן ערך בויקיפדיה ולא כתבה ב USATODAY (לא ניתן דוגמאות פה) מן הסתם חלק מאתרי הפורנו/הימורים התקדמו ואחרים עפו. אני מניחה שהכוונה היא שבתחומים האלה יש שינויים יותר חזקים (גם ירידות וגם עליות אבל אוהבים לדבר על ירידות).

  8. כרגע אני חוקר לעומק את הבלאגן הזה :) אתר מתחרה שאני עוקב אחריו בקפידה בשנתיים האחרונות שהראה רק סימני התחזקות נעלם לחלוטין… עף לעמודים שני שלישי ומעבר לחמישי, יש לי לפחות 3 דוגמאות כאלה ואני כרגע חוקר מה פינגויין 2 עשה בכלל :) פוסט מעולה תודה.

  9. מאת רינו‏:

    לדעתי זה זמני עד העדכון הבא שגוגל יבינו שאנשים שמים את הכסף שלהם בפרסום באתרים כמו זאפ ובזק במקום לפרסם בגוגל. בשורה התחתונה גוגל זה עסק שרוצה להרוויח כמה שיותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>