עדכון PageRank: דצמבר 2013

אז אחרי שמאט כץ מגוגל הצהיר שסרגל Google PageRank לא יעודכן עד סוף 2013 לפחות, אתמול 6/12/2013 הוא דוקא עודכן.

מאט כץ אישר בטויטר את העדכון והסביר שהחברה בגוגל טיפלו בתקלה כלשהיא ועל הדרך תיקנו גם את ה PR.

הודעה על עדכון פייג' ראנק
חשוב להבהיר שלא מדובר בעדכון אלגוריתמי בגוגל, ואין לתיקון שבוצע אתמול שום השפעה על תוצאות הדירוג. מדד ה PR מתעדכן באופן שוטף בגוגל ואתמול בוצע רק עדכון של התצוגה הנראית בסרגל.

מה בכל זאת אפשר ללמוד מהעדכון על האתר שלנו?

מדיווחים שקראתי על העדכון מאתמול, ומבדיקות שביצעתי, נראה שמדובר בעדכון "קמצני". אין קפיצות גבוהות. נצפו הרבה יותר ירידות PR מאשר עליות.

אם יש לכם אתר חדש שעלה בשנה האחרונה, סביר לגמרי שתראו ציון 0/1 לדף הבית שלו. אם יש לכם אתר ותיק עם פרופיל קישורים סביר, צפוי שתראו ציון 2-4. אם יש לכם אתר גדול וחזק, פה בישראל, צפו לציון 5-7.

אם האתר שלכם חטף ירידה חדה בדירוג, ראו זאת כמסר מגוגל על כך שאינו אוהב את פעילות הקישורים שביצעתם. יתכן שיש לכם יותר מידי קישורים חיצוניים יוצאים מהאתר או שאתם חשודים במכירה או קניה של קישורים. (יתכן שזו הסיבה שאתר Ynet עם PR 3 בלבד).

צריך לציין שאין קשר ישיר בין ענישה בגוגל ל PR. אפשר לראות אתרים בענישה שיש להם PR יפה, ולעומתם אתרים שמדורגים יפה ויש להם PR נמוך. יחד עם זאת, צניחה חדה ב PR או PR נמוך לאתר שכן ניזון בקישורים חזקים – כן צריכה להדליק אור אדום גם לבעל האתר וגם למי ששוקל לקבל קישור מאותו אתר.

הקשר בין ה PR לדירוג האתר

קלוש מאד. PR הוא אחד מתוך מדדים רבים הקובעים את דירוג הדף.

ניתן לראות בתוצאות החיפוש דפים עם PR נמוך עוקפים דפים עם PR גבוה:

3 תוצאות הדירוג הראשונות וציון ה PR שלהן

3 תוצאות הדירוג הראשונות לביטוי "קניית דירה"

תוצאות דירוג

3 תוצאות הדירוג הראשונות לביטוי "חישוב החזר משכנתא"

 אז למי בכל זאת אכפת מ PR?

  1. למוכרי קישורים ומוכרי אתרים/דומיינים – שם ה PR מהווה פרמטר בקביעת המחיר.
  2. למחליפי קישורים – שמודדים את ערך האתר והדף בין השאר ע"ס ה PR.
  3. למנהלי אתרי SEO שצריכים להוציא פוסט בכל עדכון שיש בגוגל גם אם הוא קורה בסופ"ש.

הערה 7/12: נכון לכרגע, אצלי בסרגל, אתרים גדולים כמו פייסבוק וגוגל מופיע PR N/A. יתכן שלסרגל יש בעיה עם HTTPS או שהעדכון עדין לא הושלם.

על אודות מיכל כהן

מייסדת ומנהלת חברת WebGuru (וובגורו) לקידום אתרים בגוגל, הקמת אתרים ושירותים נילווים. עוסקת ב SEO ושיווק באינטרנט החל מ 2007, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א), נשואה ואמא ל 3. עוד על מיכל באתר וובגורו

2 תגובות על עדכון PageRank: דצמבר 2013

  1. מאת אופיר‏:

    אני חושב שמשמעות ה-PR הרבה יותר מורכבת ממה שאנחנו יודעים ולמעשה ה-PR לא אומר כלום כי לא מבינים את המשמעות האמיתית שלו

  2. מאת שוקי מן‏:

    ״3. למנהלי אתרי SEO שצריכים להוציא פוסט בכל עדכון שיש בגוגל גם אם הוא קורה בסופ"ש.״

    נכון! :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>