ערכם של קישורים

איך מודדים את ערכו של קישור והאם יש באמת קישורים רעים שמזיקים לאתר?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

מבחינה תיאורטית, על מנת שקישור יהיה רלוונטי בעיני גוגל, עליו לעמוד במספר קריטריונים עיקריים :

1.הוא חייב לספק ערך מוסף לגולש, כלומר, עליו לקשר לאתר רלוונטי שייתן לגולש משהו שלא היה לו קודם כמו לדוגמה מידע חדש או אימות של מידע קיים.

2.חייב להיות קשר תוכני ונושאי בין האתר ממנו הקישור יוצא ובין האתר אליו הקישור נכנס. במילים אחרות, אין טעם לקשר מאתר העוסק ברפואה כללית אל אתר העוסק בגלישת גלים.

3.המילה או המילים מהם מורכב הקישור (האנקור טקסט שלו) חייבות להיות גם כן רלוונטיות לשני האתרים. בעבר היה קל יחסית לתחמן את גוגל ולגרום לו להציג תוצאות לא קשורות בהתאם לשאילתא מסוימת, וזאת מכיוון שהרבה אנשים קישרו אל דף מסוים עם מילת מפתח פופולארית. לדוגמה, אם רצו להתנקם בפוליטיקאי מסוים, היו מקשרים לאתר שלו עם מילת מפתח כמו "כשלון"… עם הזמן גוגל למד כיצד לזהות קישורים כאלו ולהבין שההקשר הינו שגוי.

קישור רע וקישור טוב

קישור שלא עומד בקריטריונים שצוינו למעלה נחשב בדרך כלל לקישור שאין לו ערך. בדרך כלל גוגל נוטה להתעלם מהקישור הנ"ל ולא לזקוף אותו לזכותו של האתר אליו הקישור מפנה. עם זאת, במידה ומדובר במספר רב מאוד של קישורים כאלו, אז נהוג לומר שפרופיל הקישורים של האתר הוא לא טבעי. במקרה כזה, האלגוריתם של גוגל עשוי "להעניש" את האתר ולהוריד את דירוגו עבור המילים שמופיעות בקישורים או מילים דומות.במקרים קיצונים מאוד, האתר עשוי לרדת למקומות נמוכים שהם למעשה לא ריאלים.

מעבר לאלגוריתם עצמו, יש גם קבוצה אנושית בגוגל שיכולה לקבוע שאתר מסוים משתמש בקישורים לא טובים ולשלוח הודעה לבעל האתר דרך כלי מנהלי האתרים תוך כדי הרחקת האתר לחלוטין מגוגל. זהו מצב מיוחד שבו בעל האתר חייב להסיר את הקישורים הבעייתים או להוכיח שניסה לעשות זאת, ולשלוח לגוגל בקשה על מנת שהאתר ייבדק שוב ויוחזר לאינדקס.

לסיכומו של עניין, מוטב להשקיע זמן בבנית קישורים שיהיו רלוונטים לגולש, גם אם הדבר אורך זמן רב יותר, ולא כדאי להתפתות ולבנות מספר רב של קישורים לא טובים : לא רק שהקישורים האלו לא יתרמו לאתר, הם אף עלולים להזיק לו!