קידום אתר – פרמטרים ברמת הדף הבודד

מהם הפרמטרים החשובים ביותר שיש לנו שליטה עליהם ברמת הדף הבודד ?

תשובת מדריך קידום אתרים Inlight:

קידום ברמת הדף הבודד הוא חלק הכרחי מכל קידום של אתר אינטרנט. סקרים שונים מצאו שלקידום כזה יש בדרך כלל השפעה של 15% בלבד (לעומת 85% לקישורים וגורמים מחוץ לאתר), אבל לקידום טוב ברמת הדף עדיין יש פוטנציאל גבוה להשפיע על חלק גדול מהתנועה שאתר האינטרנט מקבל.

אם כך, מהם הפרמטרים החשובים ביותר ?

כותרת הדף – הכותרת היא אחד החלקים החשובים ביותר בדף והיא למעשה קובעת מה יוצג לגולש בתוצאות החיפוש. מנועי החיפוש קוראים עד 70 תווים מן הכותרת ולאחר מכן מקצרים אותה. רצוי שהכותרת תכלול את מילת המפתח העיקרית בדף, אך לא באופן מוגזם.

כותרות ותיאור בתוצאות החיפוש

דוגמה לאופן שבו פרמטרים של On Page משפיעים על תצוגת האתר בגוגל

תיאור (Meta Description) – התיאור הוא החלק הנלווה בכותרת ואמור לתאר את תוכנו של הדף בשתי שורות לכל היותר (160 תווים). בתיאור הדף חשוב לעשות שימוש במילת המפתח הראשית או נרדפת שלה, ובמקרה הצורך להוסיף גם מילות מפתח משניות. עם זאת, אסור להפוך את התיאור של הדף לרשימת מכולת של מילות מפתח, משום שמבחינת מנועי החיפוש מדובר ביצירת ספאם.

כותרות פנימיות – כותרות פנימיות הן הכותרות שלא נראות במנוע החיפוש עצמו, אלא מופיעות בתוך הטקסט. יש כמה רמות של כותרת, החל מכותרת ראשית שמופיעה רק פעם אחת (H1), ועד לכותרות משניות שיכולות להופיע כמה וכמה פעמיים (H2-H6).

מוטב כי הכותרות השונות יכללו את מילות המפתח העיקריות בהן עוסק הדף, אך בראש ובראשונה יתרמו לחלוקה של הטקסט בצורה נוחה וקריאה. לדוגמה, בדף העוסק בכלבים, ניתן להשתמש בכותרת משנה העוסקת בגזעים שונים של כלבים או ברבייה שלהם.

תמונות – תמונות הן אלמנטים שמנועי החיפוש לא יכולים לדעת עליהם כמעט דבר, למעט העובדה שהם מוקפים בטקסט מסוים. על מנת לעזור למנועי החיפוש, יש לצרף לכל תמונה תיאור חלופי הידוע גם בשם תיאור ALT. התיאור צריך להיות באורך של משפט שלם ולא רק מילה אחת או שתיים.

כתובת הדף – כתובת הדף היא עוד מקום בו ניתן להשתמש במילות מפתח. לדוגמה, במקום דף ששמו J7HA71.HTML, ניתן לכתוב דף בשם dogs.html. כמו במקרים אחרים, חשוב שלא לנצל לרעה את הכתובת ולא לדחוף לתוכה מילות מפתח מיותרות.