צ'ט וירטואלי לאתרי אינטרנט

החשש הגדול של צ'רלי צ'פלין ב"זמנים מודרניים" היה שמכונות יחליפו את האדם. גם אם קשה לקבוע אם בעשורים שחלפו מאז התחזית התממשה, הרי שבתחום אחד לפחות ניתן לראות שינויים – אבל דווקא לטובה. צ'טים וירטואליים, אשר נמצאים כיום באתרי אינטרנט רבים, מהווים את ההוכחה הנחרצת לכך.

כיום, המלחמה על כל לקוח מעסיקה את מרבית בעלי העסקים, החנויות או המוסדות השונים. נדרש צורך לתת לו מענה מלא במגוון חזיתות – וצ'ט וירטואלי באתר האינטרנט מאפשר לעשות זאת ללא צורך בכוח אדם.

אם יש לכם אתר אינטרנט כדאי לשקול הוספת סוכן וירטואלי אשר יכול לשפר את ההמרות ואת כמות הפניות. סקירת מבחר חברות סוכן וירטואלי באתר telemarketing.

המטרות של צ'ט וירטואלי

צ'ט וירטואלי מאפשר שיחות מקוונות בין שני צדדים: הראשון הוא הגולש, אשר נכנס לאתר האינטרנט המכיל את המערכת הזו. השני הוא רובוט צ'ט מקוון, אשר עונה אל שאלותיו של הלקוח ו"משוחח" איתו בהתאם להתפתחויות שיחה המוגדרות לו מראש.

דוגמה לצ'ט וירטואלי

דוגמה לסוכן וירטואלי

 

איך זה עובד? פשוט מאד. מגדירים לרובוט הצ'ט אילו תשובות לענות לדברים מסוימים שמקליד הגולש. תסריטים, במילים אחרות. כשחושבים על הנוסחים השונים של פנייתו בנושא מסוים, ניתן באמת לספק מענה מלא ומקיף- גם אם יש לו מגבלות כלשהן.

יש לציין שלא לכל תחום ולא לכל אתר הפתרון יהיה טוב ומתאים לסוג הגולשים שמגיעים ולכן מומלץ להתייעץ ולבחון את הנושא לפני הטמעת הסוכן.

מתי רצוי להשתמש בצ'ט וירטואלי?

צ'ט וירטואלי יכול להיות שימושי במיוחד במספר מקרים. הסוגיה הראשונה נוגעת לגיוון שלו. ניתן להשתמש ברובוט הצ'ט כאמצעי של שירות לקוחות, כמנגנון מכירה או כשיטת איסוף פרטים של לקוחות פוטנציאליים. הכול תלוי בצרכי ומאפייני העסק: עסקים גדולים שגוררים תלונות אפשריות רבות בוודאי לא יוכלו לספק מענה מלא באמצעות צ'ט וירטואלי, מתוחכם ככל שיהיה, אבל בוודאי ישמחו "לדוג" פרטי גולשים באמצעותו.

הנקודה החשובה ביותר היא שהגדרת השיחות האפשריות של רובוט צ'ט נעשית באופן פשוט ביותר, ולא מצריכה שימוש בכוח אדם. חברות רבות משתמשות ברובוט צ'ט על מנת להחליף את כוח האדם, על כל המשתמש מכך (הכשרה, משכורות וכו'), בעוד אחרות משתמשות בו כאמצעי תגבור בזמנים עמוסים, או בשעות בהן העסק אינו פעיל.

חשוב לזכור כי הצ'ט יהיה יעיל במיוחד באתרים בעלי תנועה ערה של גולשים, עם או בלי קשר לקיומו של צ'ט אנושי בהם. הוא מגדיל את הסיכויים להשגת תועלת מהכניסה של כל לקוח ולקוח, דבר שמתבטא בפן העסקי. ניתן באמצעותו לסגור יותר עסקאות, לשפר את השירות והזמינות ללקוח- ובכך את תדמיתו בעיני הלקוחות.

אז איך מתחילים?

גם אם רובוט צ'ט נוח לתפעול באופן יחסי, הרי שנדרשת עבודה של "מומחים" על מנת להרכיבו ולהגדירו. למרבה המזל, בישראל פועלות כיום מספר חברות אשר מציעות לאתרי אינטרנט שונים צ'טים מקוונים, וכן מתאימים אותם לצרכים האישייים של כל אחד מהם.

כאשר בוחרים חברה ומעמידים צ'ט וירטואלי לתפארת האתר, רצוי מאד לבדוק אילו שירותים יינתנו בהמשך הדרך. למרות שניתן להבין את מערכת הצ'ט בקלות ולעדכן אותו בתוך מספר דקות, חשוב שיהיה מענה לתקלות שעלולות לצוץ לאורך הדרך. ובמקרה הזה, לשם שינוי, רצוי שהמענה יהיה אנושי.

על אודות אופיר ורדי

לצד שנים ארוכות של התמחות בקידום אתרים ואופטימיזצית תוכן, אופיר ורדי שוקד על פיתוח כלים אינטרנטים היוצרים אינטגרציה בין העולמות השונים של תחום השיווק באינטרנט. מידע נוסף ניתן למצוא באתר אומדיה שיווק באינטרנט.