צפיפות מילות מפתח

האם יש צפיפות מילות מפתח מומלצת ואיך בדיוק כותבים טקסט שגוגל "יאהב"?

תשובת מדריך קידום אתרים Inlight:

בעבר היה מקובל להניח שגוגל ומנועי חיפוש אחרים אוהבים שבכל טקסט יש מספר מסוים של מופעים מכל מילת מפתח. לדוגמה, אם מנסים לקדם את הביטוי "צימרים", אז הוא היה אמור להופיע בטקסט בצפיפות של בערך 5%. כלומר, אם בכל הטקסט יש 400 מילים, מדובר בכ – 20 הופעות. מי שהיה כותב את התוכן לאתר היה צריך לשבץ את מילות המפתח על מנת ליצור את הצפיפות הזו באופן מלאכותי.

צפיפות מילות מפתח

בדיקה פשוטה של צפיפות מילות מפתח באמצעות התוסף SEO Quake ל – Firefox

כיום מנועי החיפוש מתקדמים יותר והם לא מסתפקים רק בצפיפות של מילות המפתח, אלא גם במגוון של פרמטרים אחרים. פרמטרים אלו קובעים בסופו של דבר את איכות הטקסט בעמוד, ולפיכך גם חלק גדול מן הרלוונטיות שלו לשאילתא. (בעמודים יש גם אלמנטים שאינם טקסטואליים כגון תמונות וקטעי וידאו).

אלו הם הפרמטרים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם :

המיקום של מילות המפתח – האם מילות המפתח נמצאות בטקסט עצמו או בכותרות? בתחילת הטקסט או בסופו? אם נחזור לדוגמה של הצימרים, הרי שכאשר המילה צימרים מופיעה בכותרת של הדף, היא כנראה חשובה יחסית, ואם היא מופיעה בפסקה האחרונה של הטקסט הרגיל, היא זניחה יותר.

שימוש במילים נרדפות או משלימות – היכולת של מנועי החיפוש לזהות מילים נרדפות או מילים משלימות למילות המפתח השתפרה מאוד בשנים האחרונות. שימוש במגוון של מילים שונות שיש ביניהן קשר, מעיד על רמת הקריאות של הטקסט (עד כמה קל לקרוא אותו) ועל איכותו. לפיכך, חשוב מאוד להשתמש בשפה כמה שיותר עשירה ומגוונת ולא לחזור על אותה מילת מפתח באותו אופן בדיוק.

יש לקחת בחשבון שהיכולת של גוגל לזהות את איכות הטקסט אינה זהה בין כל השפות. זו גם הסיבה שגוגל אינו תמיד מזהה מצבים מיוחדים בעברית כגון אותיות בכל"מ או צורת סמיכות.

הקשר - כיום גוגל לא מתייחס רק למילה הבודדת, אלא גם להקשר בו היא נמצאת בטקסט. טקסט שכתוב ברמה נמוכה הוא טקסט שבו ישנן מילים רבות שאינן נמצאות בהקשר הנכון שלהן. לדוגמה, אם בפסקה מסוימת כתוב על כלב ולאחר מכן על מגפיים, כנראה שהקשר בין שתי מילות המפתח האלו הוא חלש יחסית (זאת לעומת מצב בו המשפט הבא היה מדבר על מלונה או חיות מחמד). כאשר מילת המפתח לא נמצאת בהקשר המתאים, הדבר יכול להעיד על טקסט שתורגם בצורה אוטומטית או נכתב כלאחר יד על ידי אדם שזו אינה שפת האם שלו.

בסופו של דבר, כלל האצבע לגבי כתיבת טקסט תקין הוא עד כמה אדם שנחשף אל הטקסט בפעם הראשונה יוכל לקרוא אותו ולהבין את מה שנכתב בו במהירות ובקלות (גוגל מניח בין היתר שאדם שנכנס לאתר ממנוע חיפוש, הגיע אל העמוד הספציפי בו בפעם הראשונה).

מבחן קריאות

דוגמה למבחן קריאות בכתובת http://www.editcentral.com/gwt1/EditCentral.html

על אודות מיכל כהן

מייסדת ומנהלת חברת WebGuru (וובגורו) לקידום אתרים בגוגל, הקמת אתרים ושירותים נילווים. עוסקת ב SEO ושיווק באינטרנט החל מ 2007, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א), נשואה ואמא ל 3. עוד על מיכל באתר וובגורו