קידום וידאו

כיצד אני יכול לגרום לוידאו שהעליתי ל – Youtube להיות מוצג בראש התוצאות?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

SEO לסרטון Youtube

עריכת פרטי הסרטון ביו-טיוב המשפיעים על הקידום של העמוד

קידום תוצאות וידאו הוא אחד הנושאים היותר מורכבים בקידום אתרים ורטיקלי וזאת מכיוון שיש ל – Youtube שליטה כמעט מוחלטת בכל הקשור לפרסום סרטוני וידאו או סרטי תדמית בארץ. מעבר לכך, יש להבדיל בין תצוגה של סרטון מיו-טיוב בחיפוש הפנימי של Youtube ובין החיפוש האוניברסלי של גוגל. כמו כן, בחיפוש האוניברסלי של גוגל יכול להיות מוצג הקישור לדף Youtube עצמו או לדף באתר אינטרנט רגיל בו מוטמע הסרטון מ – Youtube…

בכל אופן, הדבר הראשון שיש להקפיד עליו הוא קביעת תיאור ותגי מטה מתאימים, כאשר ה – TITLE של הדף עצמו הוא שם הסרטון. מעבר להצעות שיו-טיוב בעצמו נותן, אפשר להשתמש לשם זאת בכלי מילות המפתח או בהשלמה האוטומטית של גוגל. רצוי לא להשתמש במילים דומות מדי על מנת שלא להפעיל את אחד ממסנני הספאם של גוגל.

פרמטר חשוב אחר הוא כנראה מספר הצפיות והיחס בין מספר האנשים שאוהבים את הסרטון ובין אלו שלא, לכן נסו להפיץ את הקישור לסרטון בכמה שיותר אתרים אחרים, רשתות חברתיות, פורומים, תגובות בבלוגים וכו' (כמובן שהסרטונים חייבים להיות רלוונטים למקום בו אתם מקשרים ממנו).

הצגה של סרטון מוטמע באתר חיצוני בתוצאות החיפוש של גוגל

לעיתים אנחנו רוצים שגוגל יציג קישור לסרטון מוטמע, אבל שיוביל לאתר שלנו. במקרה הזה צריך להשתמש במפת אתר שאומרת לגוגל שהסרטון מוטמע אצלנו באתר. המפת אתר מספקת לגוגל כל מיני נתונים טכניים שהוא לא יכול תמיד לדעת אותם מהטמעה  רגילה של הסרטון. בעבר בניית מפת אתר לוידאו הייתה משימה יחסית מסובכת, אבל כיום, אם אתם משתמשים בוורדפרדס, זו לא צריכה להיות משימה מסובכת מדי.

על מנת לשפר את הסיכויים שגוגל יקשר דווקא לדף שלנו, אסור לשכוח ליצור תוכן נוסף בדף שיהיה רלוונטי לוידאו, כולל כל הטיפים שכבר נתנו בנושא של קידום On Page, כאשר גוגל בעצמם ממליצים שלא להטמיע יותר מסרטון אחד לדף (הדבר גם מפקס את הצופה על סרטון אחד בלבד, ובמקרה שלנו זה דווקא דבר טוב!)

למה שום וידאו לא מופיע בתוצאת החיפוש ?

הדבר האחרון שחשוב לדעת הוא שלא כל שאילתא רלוונטית בהכרח תקפיץ סרטון וידאו, אבל לגוגל יש יכולת לדעת אילו מילות מפתח הן "ויזואליות" יותר ממילות מפתח אחרות. לדוגמה, אם תחפשו "עוגת ברבי", תקבלו ארבע תמונות ושלוש תוצאות וידאו, שתיים מ – Youtube ואחת ממאקו. לכן, עוד לפני שאתם יוצרים את הסרטון עצמו, עדיף לגשש קצת ולמצוא אילו מילות מפתח בקבוצת המילים שאתם רוצים לקדם, מקפיצה סרטונים.