קידום תמונות

כיצד אני גורם לתמונות מן האתר שלי להופיע בראש רשימת התוצאות?

תשובת מדריך קידום אתרים inlight

טיפים לקידום תמונות לראש התוצאות בגוגל

כיצד להגדיר תמונה בוורדפרס לצרכי קידום אתרים

בדומה לקידום וידאו, גם קידום תמונות יכולה להוות משימה מאתגרת למדי מכיוון שגוגל עדיין לא יכול לזהות מה כוללת התמונה עצמה. עם זאת, בתור מקדמי אתרים, אנחנו יכולים לעזור לגוגל להבין זאת באמצעות שני תגים עיקריים :

1.תג ALT – במקור היה מדובר בתג שהחליף את התמונה במקרה והמשתמש בחר שלא להציג אותה (בחיבורי אינטרנט מאוד מאוד איטיים), אך כיום מדובר בתג שמשמש בעיקר לצרכי קידום אתרים וגוגל יכול להשיג ממנו מה נמצא בתמונה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, בתג זה רצוי לתאר את התמונה במשפט אחד או שניים הכולל מילות מפתח ולא להסתפק רק במילת מפתח או רשימה של מילות מפתח (חשבו כאילו מדובר על ה – Title של התמונה).

2.Caption - זהו לא בדיוק תג, אלא צורה מסוימת בה טקסט מופיע לצד התמונה. בוורדפרס ניתן לעשות זאת בצורה אוטומטית תחת שדה התיאור (ראו את תמונת הכותרת). מחוץ לוורדפרס, יש לעשות זאת באמצעות CSS.

מלבד שני התגים האלו, חשוב מאוד שהטקסט שנמצא מסביב לתמונה יהיה רלוונטי אליה, מכיוון שזו עוד דרך בה גוגל יכול לפרש מה בעצם התמונה כוללת בתוכה.

אופטימיזציה נוספת לתמונות 

רצוי להשתמש בתמונות באיכות גבוהה, כך שאם המשתמש מגיע אל התמונה מגוגל, הוא ירצה ללכת עליה ואחוז הלחיצה עליה יגדל (למרות שכלל לא בטוח שגוגל באמת מדרג את התמונות לפי אחוז הלחיצות עליהן). כמו כן, חבל להעלות תמונות גדולות מאוד לאתרים ללא צורך, במיוחד כאשר היום ישנם רבים שגולשים מסמטארפונים שהרזולוציה שלהם מוגבלת. כמו כן, אם מדובר באתר באנגלית, רצוי לתת לשם הקובץ של התמונה שם רלוונטי ולא סתם מספר.

מפת אתר לתמונות

אם באתר שלכם יש הרבה מאוד תמונות (לדוגמה, מדובר בקטלוג של חנות בגדים), תוכלו להשתמש במפת אתר המציינת את כל התמונות באתר, וכך גוגל יוכל למצוא את רוב אם לא את כל התמונות שקיימות בו. גוגל מסבירים בדיוק איך לעשות זאת כאן.

הערה חשובה

לאחרונה גוגל העולמית שינתה את מנגנון הצגת התצוגה המקדימה של התמונות, כך שרוב הגולשים מעדיפים לצפות בתמונה ישירות מגוגל ולא להיכנס לאתר המקורי הכולל אותה (למרות שבגוגל טוענים כי הם דווקא שמו יותר קישורים לאתר, הרי שהם הגדילו את הרזולוציה של התמונה המקדימה). באמצע חודש מאי נכנס שינוי זה גם לגוגל ישראל, ולכן אם האתר שלכם התבסס על תנועה מחיפוש תמונות, ייתכן ותראו ירידה שלא קשורה בהכרח לפעולה אותם אתם ביצעתם.