אתר או דף שלא מצליחים לקדם

יש לי דף או אתר שאני לא מצליח לקדם למרות שאני מוסיף לו קישורים…

תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

מאז עדכון פינגווין, גוגל שינה במידה רבה את הצורה שבה הוא מעריך קישורים כפי שכבר הסברנו בעבר. אם הקישורים לדף הם קישורים חסרי ערך כגון קישורי פוטר, קישורים מחתימות של פורומים, או קישורים שיש בהם הרבה מאוד מאמרים באותם נושאים, גוגל בוודאי לא יחשיב את הדף כדף איכותי במיוחד.

כמו כן, כדאי מאוד שלא להיצמד בדיוק לאותו טקסט קישור, אלא לגוון אותו ואת דף המטרה אליו הוא מקשר. מקדמי אתרים חושבים שלדף X מתאים רק טקסט קישור Y, אך זוהי טעות קלאסית ומוטב ליצור כמה שיותר שילובים שונים מכיוון שאלו מעידים על טבעיות בפרופיל הקישורים הכללי של האתר. אחרי הכול, גם הדפים הפנימיים של האתר מעבירים כוח מסוים בין אחד לשני, ולכן הגיוון הוא דווקא יתרון ולא חיסרון!

עוד אלמנט שצריך לקחת בחשבון הוא אלמנט הזמן : הסברה היא שכאשר גוגל קורא לראשונה דף אינטרנט שיש בו קישורים, הוא אינו מוסיף אותם אוטומטית לאינדקס הקישורים שלו וזאת על מנת לראות שלא מדובר בקישורים ארעיים שנוצרו באופן אוטומטי או מתחלפים לעיתים קרובות. לכן, הוא עשוי להוסיף אותם רק בסריקה שניה או שלישית, ולכן,  קישור שהוסף לפני שבוע, יכול להתבטא בדירוג של אתר רק בעוד כמה ימים או אפילו שבועות. לכן, כאשר בונים תוכנית מעקב לדירוגים של מילות מפתח מסוימות, חשוב לציין באיזה תאריך בדיוק נוסף כל קישור.

הנקודה השלישית ואולי החשובה מכולן היא שמקדם האתרים לא פועל בחלל ריק ועל כל מילת מפתח שעליה הוא מתחרה,ישנם עשרות מתחרים אחרים. אם המתחרים עושים עבודה טובה יותר, בעיקר מבחינת הפרמטרים שהסברנו קודם, ייתכן כי גוגל תמיד ייחשיב אותם כרלוונטים יותר, ולכן הדף המדובר יישאר במקום או יירד למקומות נמוכים יותר.

לסיום, גם אם אנחנו עושים את הטוב ביותר מבחינתו, הרי שלגוגל יש כל כך הרבה משתנים שונים בדירוגים שלו, כך שלעולם לא נוכל לשלוט בכולם. לכן, נהוג לאמר כי כל קידום של אתר או דף חדש הוא פשוט ניסוי וטעיה, ובניסוי וטעיה, אין כמעט אף פעם תוצאות מושלמות…