Sitelinks

אילו סוגי Sitelinks קיימים וכיצד אני "זוכה" בהם?

 תשובת מדריך קידום אתרים inlight :

Sitelinks מלאים - שלושה טורים

Sitelinks גדולים יותר בהיקף מלא

 

 

 

 

 

כיום קיימים שני סוגים עיקריים של Sitelinks :

1.הסוג הפחות נפוץ – שורה אחת של קישורים לדפים מרכזיים באתר

Sitelinks קצרים בשורה אחת

Sitelinks מקוצרים – שורה אחת בלבד

2.הסוג היותר נפוץ – שישה קישורים בשני טורים שגם הם מובילים לדפים שגוגל מחשיב כדפים מרכזיים באתר.

בדרך כלל, מרגע שאתר נוצר, חולפים כמה חודשים עד שמתחילים להופיע בעבורו Sitelinks, וגם זאת רק עם האתר נחשב לאמין בעיני גוגל ולא משתמש בשיטות קידום פסולות או מחליף את המבנה שלו לעיתים קרובות מדי (וכמובן חף מבעיות טכניות). לבעל האתר עצמו יש שליטה מוגבלת ב – Sitelinks דרך תפריט "תצורה" שבכלי מנהלי האתרים. דרך תפריט זה הוא יכול להחליט כי כתובת אתר מסוימת לא תופיע כ – Sitelinks, אבל עליו לקחת בחשבון שגוגל יחליף אותה בתוצאה אחרת. בכל אופן, למשתמש עצמו אין שליטה ישירה בקישורים שיופיעו כ – Sitelinks.

אם כך, כיצד גוגל קובע איזה קישור או דף בתוך האתר יהפוך ל – Sitelinks?

זוהי שאלה שאף אחד לא ממש יודע עליה את התשובה, אך ניתן להניח מספר הנחות :

1.גוגל יודע אילו עמודים הם פופולארים יחסית באמצעות מדידת אחוז הלחיצות מתוצאות החיפוש  (לכן רוב העמודים ב – Sitelinks יהיו מדורגים על מילת מפתח במקום אטרקטיבי).

2.גוגל יכול לדעת אילו עמודים הם פופולארים יחסית באמצעות ההיררכיה הפנימית של האתר או קישורים בולטים יותר ובולטים פחות.

3.לגוגל יש יכול מסוימת לזהות עמודים המספקים מידע "סמכותי" אודות האתר. לדוגמה הרבה פעמיים עמוד "אודות" יהפוך ל – Sitelinks, וזהו גם עמוד שרוב הגולשים ירצו בשלב מסוים לבר בו.